ASIGURAREA SATISFACTIEI CONSUMATORULUI PRIN CALITATE, SERVICII SI VALOARE

In conditiile unei economii slab dezvoltate si ale existentei unei piete de monopol firmele nu depun eforturi considerabile pentru a satisface nevoile consumatorilor ci isi realizeaza scopul lor – obtinerea unui profit maxim.

Clientul modern are o educatie superioara si asteptarile sale sunt din ce in ce mai mari. Intreprinderile ce vor sa obtina succes, au nevoie de un nou mod de gindire – de a pune in centrul activitatii cleintul oferindu-I o valoare superioara. Intreprinderile se vor specializa in crearea clientelei, nu numai in crearea produselor. In trecut clientela era un element tratat cu destula indiferenta din mai multe motive:

Ø Fie ca furnizorii erau putini si cumparatorii dispuneau de posibilitati limitate de alegere a acestora;

Ø Fie ca ceilalti furnizori prestau servicii la fel de slabe calitativ ca si furnizotul initial;

Ø Fie ca piata se dezvolta atit de rapid incit intreprinderile nu se gindeau la satisfaccerea completa a consumatorilor.

Pierderea clientului poate fi si mai mare daca clientul dat face reclama negativa magazinului determinindui si pe altii sa se retraga.

Exista 3 modalitati de abordare care pot spori valoarea la client:

1) Oferirea avantajelor de ordin social – personalul # formeaza legaturi sociale cu clientii pentru a afla care sunt nevoile si dorintele acestora;

2) Avantajele de ordin financiar in relatie cu clientul: reduceri;

3) Realizarea unor legaturi strinse – # poate sa puna la dispozitia clientilor echipamente sau retele electronice pentru simplificarea circuitului comenzilor platilor, evidenta stocurilor, programe de calculator, studii de piata, programa de pregatire a personalului.

No comments:

Post a Comment