Mediul de marketing consta din actori si forte din afara marketingului care afecteaza abilitatile intreprinderii de a dezvolta sau mentine tranzactiile de succes cu principalii consumatori. Mediul de marketing ofera atit oportunitati cit si amenintari. Firmele de succes cunosc importanta utilizarii cercetarii de piata si a sistemelor de urmarire si adaptare la schimbarile de mediu. O prima responsabilitate a marketologilor este identificarea schimbarilor importante.
In dependenta de frecventa schimbarilor mediul se clasifica:
ü Mediu stabil – unde schimbarile sunt rare, de mica amploare si usor vizibile;
ü Mediu schimbator – unde schimbarile sunt frecvente, de o amploare variata, dar in general previzibile;
ü Mediu turbulent – unde schimbarile sunt foarte frecvente, de amploare mare, cu incidente profunde asupra activitatii intreprinderii si greu de anticipat.
Mediul de marketing consta din:
Ø Micromediul;
Ø Mezomediul(in unele literaturi de specialitate se intilneste);
Ø Macromediul.
No comments:
Post a Comment