Domeniile marketingului:
I. Sfera activitatilor lucrative – marketing orientat spre profit:
1. Profilul activitatii economice:
§ marketingul mijloacelor de productie(industrial) – se refera la productia si circulatia bunurilor materiale destinate consumului productiv;
§ marketingul bunurilor de consum(comercial) – include activitati de productie si circulatie a bunurilor materiale destinate pentru populatie;
§ marketingul agricol;
§ marketingul serviciilor economice(turistic, bancar, transportului).
2. Criteriul teritorial – are in vedere piata carei i se adreseaza:
· Interna – marketing intern;
· Externa – marketing international.
3. Dupa nivelul de organizare economica:
o Macromarketing – este utilizat de societate la nivelul intregii economii nationale prin formele sale specifice de organizare sau de orientare a activitatii economice diferite de la o
o Micromarketing – priveste activitatea fiecarei intreprinderi in parte in confruntarea sa cu piata, cu mediul economico-social.
1) Dupa gradul de tangibilitate:
§ Organizarii – fundatii, universitati, institutii religioase, guverne;
§ Oameni – candidati politici, voluntari, misionari;
§ Locul – zone de resurse si centre industriale;
§ Idei – planificarea familiei, patriotismul, ecologie;
§ Bunuri – timbre postale, reviste profesionale, brosuri de informare consumatorilor;
§ Servicii – medicale, de educatie.
2) Dupa structura organizatorica:
· Institutii de stat – servicii postale, armata etc;
· Institutii private – spitale si cabinete medicale;
· Institutii cooperatiste – cooperativa de consum, asociatii comerciale.
3) Dupa obiectivele generale urmarite:
o Servicii de sanatate – clinici medicale;
o Servicii educationale – biblioteci, scoli, universitati;
o Servicii de asistenta sociala – centre pentru someri.
No comments:
Post a Comment