PROGRAMUL CERCETARILOR DE MARKETING

Etapele programului cercetarilor de marketing:

I. Identificarea problemei si definirea scopului cercetarii – reusita acestei etape depinde de colaborarea dintre conducatorul compartimentului de marketing si colectivul de cercetare;

II. Elaborarea programului de cercetare si culegere a informatiilor – in cadrul acestei etape se determina informatiile necesare, se organizeaza programul de colectare eficienta a acestora. Progresul prevede sursele de date secundare, modelele si instrumentele ce urmeaza a fi utilizate pentru colectarea datelor primare, esantioanele ce vor alcatui obiectivul investigatiilor;

III. Derularea propriu-zisa a cercetarii – consta in desfasurarea efectiva a investigatiilor care poate fi precedata uneori de o repetitie generala realizata pe un numar mult mai redus de subiecti, ce poarta denumirea de ancheta pilot;

IV. Prelucrarea informatiilor de piata obtinute are ca scop aducerea acestora la o forma care sa permita interpretarea rezultatelor;

V. Analiza informatiilor, redactarea studiului si formularea concluziilor.

No comments:

Post a Comment