DIMENSIUNILE PIETII INTREPRINDERII

Principalele dimensiuni ale pietii #:

I. Capacitatea pietii #:

Ø Efectiva – depinde de numarul cumparatorilor de produse pe care # le fabrifica sau le comercializeaza, de marimea medie a unei cumparaturi, de frecventa de cumparare(numarul mediu de achizitionari realizate intr-o unitate de timp:

, unde N-numarul de cumparatori; qn-cantitate;

fr-frecventa;

Ø Potentiala – exprima volumul maxim al vinzarilor pe care ar putea realiza o # intr-un interval de timp determinat. Principalii indicatori de evaluare a capacitatii potentiale a pietii sunt:

§ Potentialul de absorbtie al pietii – volumul maxim al cumparaturilor ce ar putea fi realizate de clientela din oferta unei pieti intr-o perioada de timp;

§ Potentialul de export – volumul maxim al disponibilitatilor unei #, destinate pietii.

Capacitatea efectiva a pietii unei # - volumul tranzactiilor de vinzare-cumparare realizate de acesta intr-o perioada de timp determinata. Masurarea ei se realizeaza cu ajutorul mai multor indicatori: Volumul D, volumul S, volumul exportului, voluml importului, numarul de cumparatori.

II. Cota de piata – marimea relativa a capacitatii pietii unei #. Ea reprezinta ponderea ce revine # din piata globala:

III. Structura pietii – e necesara pentru a analiza si stabili locul pe care il ocupa piata #, modul cum ea evalueaza in cadrul pietii globale;

IV. Oferta pietii – dimensiunea spatiala a acestei. In cazul concret al unei anumite firme, oferta pietii intreprinderii reprezinta localizarea in teritoriu a actelor de vinzare-cumparare pe care aceasta le desfaoara cu partenerii sai de afaceri. Cunoasterea dimensiunii spatiale are o importanta deosebita pentru structura ofertei, miscarea fizica a marfurilor, amplasarea depozitelor si magazinelor cu amanuntul.

No comments:

Post a Comment