CONCEPTUL DE MARKETING

AMA: marketingul – procesul de planificare si executare a conceptelor de produs, a pretului, a promovarii si a destributiei de idei, bunuri si servicii in vederea crearii de schimburi care sa satisfaca obiectivele indivizilor si ale organizatiilor.

AMA: marketing – realizarea activitatilor economice care derijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator.

Doyle Peter “Value Based Marketing” Londra 2000: marketing – procesul de management prin care se cauta maximizarea veniturilor actionarilor prin dezvoltarea si implementarea strategiilor firmei prin care sa se formeze relatii de incredere de lunga durata cu consumatorii pe baza crearii unui avantaj competitiv sustenabil.

Stanton: maketing – un sistem intreg de activitati economice referitoare la stabilirea preturilor, promovarea, distribuirea produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si potentiali.

Kotler: marketing – activitate umana orientata in directia satisfactiei nevoilor si dorintelor prin intermediul procesului de schimb.

Drucker: marketing – intregul mers al afacerilor privit din punctul de vedere al clientului.

FUNCTIILE MARKETINGULUI:

Ø Analiza si cercetarea de marketing a mediului ambiant al firmei – aceasta functie priveste cercetarea si urmarirea factorilor externi ai unitatii care pot influenta succesul sau esecul activitatii unitatii;

Ø Analiza consumatorului – functia respectiva se refera la examinarea si evaluarea caracteristicilor consumatorului, la nevoiele acestuia si la procesul de cumparare.

Ø Promovarea productiei – incluzind bunuri, servicii si idei aceasta are in vedere dezvoltarea caracteristicilor produselor si sortimentelor, pozitiilor produselor, marcilor, ambalajelor, eliminarea din producere a produselor vechi.

Ø Programarea distributiei – cuprinde activitati ca:stabilirea canalelor de distribuire, largirea distributiei;

Ø Promovarea produselor – include activitati combinare de reclama, vinzarea personala si promovare a vinzarilor;

Ø Programarea preturilor – se refera la stabilirea categoriilor si nivelurilor de preturi, termen de plata;

Ø Responsabilitatea sociala – se refera la obligatia de a oferi bunuri, servicii si idei sigure utile si corespunzatoare din punct de vedere etic;

Ø Conducerea de marketing – se refera la elaborarea, aplicarea si controlul programului de marketing. Evaluarea riscurilor si a beneficiilor in luarea deciziilor.

No comments:

Post a Comment