CONTINUTUL, DOMENIILE SI TIPOLOGIA CERCETARI DE MARKETING

CERCETARI DE MARKETING – culegere, inregistrare si analiza sistemtica a datelor despre problemele legate de marketingul bunurilor si serviciilor.

CERCETARI DE MARKETING – este functia care leaga consumatorul, clientul si publicul de vinzator prin informatia, utilizata pentru a identifica si a defini problemele de marketing.

Cerintele CERCETARII DE MARKETING:

1) Sa se desfasoare sistematic si continuu;

2) Sa se desfasoare ca un proces in mai multe etape: colectare, inregistrare si analiza informatiilor, implementarea acestora si formulare concluziilor;

3) Sa fie aplicata in orice aspect al activitatii de marketing dintr-o # care foloseste informatii spre a ajuta la adoptarea deciziilor;

4) Sa fie precise – concluziile se formuleaza dupa ce toate informatiile au fost colectate si analizate.

Principalele domenii a CERCETARII DE MARKETING:

a) Cercetarea pietii – la care agentul economic isi raporteaza activitatea;

b) Cercetarea consumului;

c) Componentele mediului extern al #;

d) Mixul de marketing;

e) Evaluarea resurselor interne ale #;

f) Studii previzionale.

Dupa scopul operational CM:

Ø Cercetari preliminare – permit aprecierea celor mai importante caracteristici ale pietii si evaluarea conditiilor in care unitatea activeaza. Ele se concentreaza asupra perceperii produselor de catre consumator, motivatii de cumparare si pozitia firmelor concurente;

Ø Cercetari tactice – urmaresc cunoasterea reactiilor cumparatorilor la diferite actiuni de marketing ale unitatii;

Ø Cercetari de control – se verifica pozitia produselor pe piata, nivelul distribuirii s.a.

Dupa natura surselor de informatie:

ü Cercetari de birou;

ü Cercetari de teren.

Dupa frecventa desfasurarii studiilor de marketing:

· Cercetari permanente – care se desfasoara in mod sistematic;

· Cercetari periodice – se realizeaza la anumite intervale de timp;

· Cercetari ocazionale – care nu se mai repeta in timp(lansarea produsului nou, testarea ambalajului).

No comments:

Post a Comment